עיסוי רפואי פריצת דיסק - זה באמת עובד?

פריצת דיסק זו התופעה המפחידה והנפוצה ביותר מבין תסמונות כאבי הגב. הדיסקים הידועים לשמצה במקרים כאלה, נמצאים בין החוליות של עמוד השדרה. תפקידו של הדיסק הוא לבלום זעזועים באמצעות חלק פנימי רך דמוי ג'לי אשר מוגן בטבעת רקמה המקיפה אותו. לפריצת החומר הפנימי החוצה מטבעת הרקמה קוראים פריצת דיסק. היא יכולה להיגרם בעקבות הזדקנות טבעית או בעקבות חבלה בעקבות תאונה, משקל עודף וכו'.

את גודל הנזק של פריצת דיסק לא ניתן לאמוד על פי תחושה או כאב. לעיתים זו יכולה להיות פריצה קטנטנה המלווה בכאבים משמעותיים ולעיתים זו יכולה להיות פריצה גדולה והיא בכלל לא תהיה מורגשת. יש מספר דרכים לטפל בפריצת דיסק כאשר אחת מהן היא עיסוי רפואי פריצת דיסק המבוצע על ידי מטפל אורטופדי מוסמך ומיומן ועל כך נפרט בהמשך המאמר.

מה ההבדל בין בלט לבין פריצת דיסק?

תופעה הנקראת בלט היא הנפוצה יותר. משמעותו של בלט היא כאשר אחד או יותר מהדיסקים הנמצאים בין חוליות עמוד השדרה בולט מעט החוצה בעקבות קרע בסיבי הטבעת. פריצת דיסק לעומת זאת היא תוצאה של קריעת כל סיבי הטבעת דבר גורם לשפיכת החומר הג'לי שנמצא בתוכה החוצה.

מה יכול לגרום לפריצת דיסק שיחייב עיסוי רפואי פריצת דיסק?

כמובן כמו כל דבר בגוף, המון תקלות ובעיות הנגרמות לנו נובעות מתחזוק לקוי לאורך זמן של גופנו או שימוש קיצוני בצורת העמסת משקלים כבדים וכדומה. גם תאונות דרכים או ישיבות ממושכות כמובן יכולות לגרום לנזק משמעותי בגופנו. לצורך הדוגמה, מספיק להתכופף באופן קבוע ברגלים ישרות, זאת אומרת להימתח עם הגוף מעל משהו כדי להגיע לאנשהו או לגעת במשהו, מהרגל כזה, תוך זמן קצר יווצרו קרעים זעירים על המעטפת החיצונית של הדיסק שבסופו יובילו לבלט או לפריצת דיסק אשר יחייבו אתכם לעבור עיסוי רפואי פריצת דיסק.

מה מרגישים בפריצת דיסק?

  • כאבים ביד או ברגל – ככל שמידת הפריצה חמורה יותר כך גם הקיצוניות אליה היא עלולה להגיע גדולה יותר. בפריצות דיסק קיצוניות יכולים להיות כאבים בשורש כף היד או אפילו בכרסול. 
  • עקצוץ ונימול – כמובן גם זה תלוי בחוזק הפריצה או הבלט שנגרם.
  • חולשת גפיים – היא יכולה להיות מורגשת דרך מעידה או קושי בהרמה של דברים.

מה עושים במהלך הטיפול?

את הטיפול עושים כמובן אך ורק אצל אורטופד מוסמך ומנוסה. לפני תחילת הטיפול עוברים מאין ראיון על ידי המטפל וחותמים על הצהרת בריאות כדי לוודא בדיוק מה הסימפטומים ומה הדרך היעילה והבטוחה ביותר לטיפול.ובנוסף המטופל נשאל בקשר למצבו הבריאותי ללא קשר לפריצת הדיסק כגון רגישות כלשהי או אלרגיות מסוימות. הטיפולים הראשונים מתמקדים בהפגת הכאבים ככל הניתן כדי למנוע מהכאב להמשיך להתפשט לאיברים אחרים בגוף. לאחר הפחתת הכאבים מתחיל שלב ההרפייה וההחלמה של הגוף. מעבר לטיפול הבריאותי והרפואי, הקלה בכאבים הינו צורך בסיסי שמטפל חייב לתת לו את מלוא החשיבות.

מה בעצם עושה המטפל?

במהלך סדרת הטיפולים המטפל מסייע בהגברת קצב זרימת הדם לאזור הבעייתי ובכך יוזרמו החומרים הנחוצים והחיוניים אל הרקמות הפגועות ותופחת השפעתם על השרירים. כך הלחץ שנותר בעקבות בלט או פריצה בין החוליות מצטמצם והכאב לאט לאט הולך ונעלם.

טיפים בנוגע לפריצת דיסק

כדי להאיץ את קצב ההחלמה, מומלץ לעסוק בשחייה בזמן הטיפולים. כל ספורט שהאורטופד ימליץ ויאשר לבצע הוא חיוני להחלמה מהירה יותר. בנוסף, טרם בחירת המטפל התייעצו עם מכרים ומשפחה, קיראו ביקורות באינטרנט והירשמו רק לטיפול ראשון כדי לבחון את יכולותיו וניסיונו של המטפל.

חפשו מעסים מקצועיים בלוח פרסום עיסוי

רוצים לקרוא עד על פריצת דיסק? קבלו מקור שאנחנו מאוד אהבנו לקרוא ממנו >> לחצו כאן למעבר לוויקיפדיה

מספר תרגילים שיסייעו לכם עם כאבי הגב

את התרגילים לא מומלץ לבצע בזמן כאב אקוטי

תוכן עניינים
תוכן מומלץ עבורך:
מסאז' בספא או עיסוי מסוים? בחרו את האפשרות המתאימה